Knallend Ger Cafe – vrijdag 31 december

Vrijdag 31 december wil ik 2010 afsluiten met een Knallend Ger Cafe. Meld je evan vooraf aan zodat ik weet hoevel mensen er komen.

 

31 december vanaf 15:00

 

Je bent welkom vanaf 15:00

Nog voor het donker glaasje wijn, sapje, appelflapje, kletsen, wandeling rond mn Ger of een duik in de boekenkast.

Potluck vanaf 18:00

Het is de bedoeling dat je zelf eten en drinken meebrengt als bijdrage voor de maaltijd. Denk aan een lekkere salade, hartige taart, pasta, fles wijn en/of wat voor bij de koffie. Ik regel samen met Lucia oliebollen, appelflappen, koffie en thee.

Film 'The Green Beautifull'

Als iedereen er zin in heeft gaan we 'The Green Beautifull' kijken. Deze film geeft een grappige en interessante kijk op onze wereld door de ogen van mensen die op een andere planeet wonen.

Cafe vanaf 20:30

Daarna wat de avond ons brengt. Neem gitaar, djembe of boek of wat je ook wilt delen mee. Er is een gezellige en warme houtkachel aanwezig. Roken buiten. 

 

En dan… Happy New Year, Hug Hug, Lampionnetjes in de lucht !!!

 

Locatie & Vervoer

Ger Cafe is zo'n 14 km ten oosten van Groningen vlakbij Lageland. Laat even weten of je met de auto of fiets komt en waarvandaan je vertrekt. Evt. kun je dan samen rijden/fietsen.

Blijven Slapen

Eventueel kun je ook blijven slapen. Ik heb zelf 2-3 slaapplaatsen en de PIPO wagen op het terrein kan ook gehuurd worden voor 10€ pp.

Aanmelden

Meld je evan vooraf aan zodat ik weet hoevel mensen er komen. Aanmelden kan door een mail sturen naar gercafe@zelfbewustleven.nl.

Verslag Ger Cafe, vrijdag 26 november j.l.

Vrijdag de 26e was er voor de 2e keer Ger Cafe. In de dagen ervoren inkopen doen, recepten voor 2 pannen soep verzinnen, beamer regelen etc. Lucia belde dat ze vrijdagmiddag al zou komen en dat ze een pan soep wilde maken. Dat was fijn want dan hoefde ik alleen nog maar die andere pan te maken. Van de keukentuin waar ik een dag in de week meehelp kreeg ik de laatste cherrytomaatjes en parika's. Daar heb ik donderdag samen met een grote venkel uit eigen tuin een heerlijke tomaten-paprika-venkelsoep gemaakt. Ook nog s'avonds broden gebakken voor bij de soep. Vrijdag maakte Lucia een rijkelijk gevulde groentesoep en hebben we samen nog de puntjes op de i gezet. De dag vloog om.

Na zessen kwamen langzaam de eerste gasten binnendruppelen. We waren dit keer met zn elven. Na de soepmaaltijd en dankbaar de complimenten te hebben geind zijn we rond een uur of 21:00 'A Farm voor de Future' gaan kijken. Een inspirerende documentaire zo bleek ook uit het gesprek dat erna ontstond. Toen verschillende personen niet van de djembe konden afblijven haalde Ron zijn doendoens en djembees er ook maar eens bij. Plots waren we met zn vijfen aan het jammen. Toen we uitgespeeld waren hebben we nog tot in de late uurtjes na zitten praten, onder andere over het opzetten van een Ecodorp. Om 3.30 gingen na een hele fijne groepshug de laatste gasten weer op hun bedje aan en is Ger Cafe weer tot een goed einde gekomen.

Ger Cafe – vrijdag 26 november

Heb je wat met zelfbewust leven, zelfvoorziening, permacultuur of spiritualiteit wees dan welkom in mijn Ger Cafe. Meld je evan vooraf aan zodat ik weet hoevel mensen er komen.

Samen eten vanaf 18:00

Ik regel de basis, namelijk soep en brood (biologisch / vegetarisch) en koffie en thee. Bijdrage 2 euro. Neem zelf iets voor erbij dan kunnen we dat samen delen. Denk aan een salade of iets voor toe of voor bij de koffie. Ik heb besloten zelf geen drank in te slaan, behalve voldoende koffie en (chai)thee dan, dus neem zelf een fles wijn,bier,sap mee en dan kunnen we van elkaars drankjes genieten!

Film/documentaire of onderwerp van 19:30 – 20:30

Vorige keer hebben we Ecovillage Pioneers gekeken, over duurzame leefgemeenschappen. Dit keer wil ik voorstellen om 'A Farm for the future' te kijken. Een zeer inspirerende docu over een zoektocht naar manieren van landbouw als er geen olie meer is. Geeft een goed inzicht van de invloed en impact van olie op de landbouw en de oplossingen. Heb je zelf een idee voor een film of onderwerp, laat het even weten. Documentaires die we ook zouden kunnen kijken zijn:

Lees verder

Eerste Ger Cafe geslaagd!

Ger Cafe is boven verwachting verlopen! Met 13 volwassenen, 3 kinderen en een hond was het in mijn Ger gezellig druk. Ik wil iedereen bedanken voor zijn lichtende aanwezigheid en voor alle hulp en lekkere dingetjes voor bij het eten.

 
Foto's zijn gemaakt door Anina.
Smullen
Toen de eerste gasten binnenkwamen stond de pompoen- en erwtensoep al te pruttelen. De gasten waren gevraagd dingetjes voor erbij mee te nemen. Zo waren er ook veel ingredienten voor de sla. Lees verder

Ger Cafe – zaterdag 30 oktober

Heb je wat met zelfbewust leven, zelfvoorziening, permacultuur of spiritualiteit wees dan welkom in mijn Ger Cafe.

Samen eten vanaf 18:00

Ik regel de basis, namelijk soep en brood (biologisch / vegetarisch) en koffie en thee. Bijdrage 2 euro. Neem zelf iets voor erbij dan kunnen we dat samen delen. Denk aan een salade of iets voor toe of voor bij de koffie. Ik heb besloten zelf geen drank in te slaan, behalve voldoende koffie en (chai)thee dan, dus neem zelf een fles wijn,bier,sap mee en dan kunnen we van elkaars drankjes genieten!

Film/documentaire of onderwerp van 19:30 – 20:30

Ik ken een aantal hele goede documentaires die we kunnen kijken. Op de avond zelf besluiten we welke we gaan kijken. Heb je zelf een idee voor een film of onderwerp, laat het even weten. Documentaires die we zouden kunnen kijken zijn:

Lees verder